QR-codes

Wat zijn QR-codes?

De meeste mensen kennen het intussen wel, QR-codes, ze zijn tegenwoordig overal te zien en de meeste mensen kunnen ze tegenwoordig scannen met hun mobiele telefoon. Het is dan ook logisch dat steeds meer bedrijven gebruik maken van deze manier van promotie. Op winkelruiten maar ook op visitekaartjes, bierviltjes en folders. Met de codes is er de mogelijkheid om iemand naar een website te verwijzen, direct een telefoonnummer te bellen of een e-mail te sturen.

Aantrekkelijk

Dit is aantrekkelijk omdat je hiermee op een persoonlijke en bovendien gratis manier mensen met je in contact kunt laten komen. Je bepaald bovendien zelf aan wie je de code beschikbaar stelt en op welke manier, wat er ook weer voor zorgt dat je een doelgroep gerichter kan benaderen. Er kan bovendien een kettingreactie ontstaan waardoor je een nog grotere groep mensen bereikt, een QR-code kan bijvoorbeeld via Twitter of Facebook doorgestuurd worden.

Inspirerend

Het is inspirerend dat er zoveel mogelijkheden met deze codes zijn, de maker van zijn ‘persoonlijke’ code kan zelf bepalen wat deze er mee doet waardoor de mogelijkheden oneindig zijn.

Toekomstpotentieel

Het is dan ook logisch dat er toekomstpotentieel in deze codes zit, Europa is net bezig aan een opmars betreft deze codes, zelf kom ik ze steeds vaker tegen. In Amerika zijn deze codes al aan het standaardiseren, veel locaties zijn zelf al gecodeerd.

 

Bronnen:

http://socialmedianederland.com/adverteren-met-qr-codes

http://techspokes.com/qr-codes-meet-social-media/

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: